добавките определено правят филма малко по-добра фантастика, ако и не по-добър екшън
Добре де, какво се случва в тези екстра минути - няколко сцени в които Едуард Фурлонг преиграва страшно фалшиво и повтаря неща, които зрителя вече знае, сцена в която Сара Конър има пророчески сън с Кайл Рийз (sci-fi на макс
) и накрая научно фантастичния момент - включват самообучението на терминатора.
Според мен последното не го прави по-добра фантастика по няколко причини:
- Вече знаем, че терминаторите се самообучават. Казват го изрично няколко пъти (май и в първия филм). Включването в режим на супер-мега-гига-самообучение изглежда малко излишно.
- Демонстрира нерационални решения от страна на машините произвели терминатора. Защо да има такава опция, като няма да му е нужна в работата? Само проектиран от човек механизъм може да има такъв непрактичен дизайн. (Да не забравяме, че T800 е сериен модел, резултат от техническа еволюция, а не прототип базиран на стари Cyberdyne-ски експерименти...или пък Skynet си пада супер-злодей традиционалист, който държи да включи потенциал за самоунищожението си във всеки свой продукт.)
- Вече знаем, че възрастният Джон Конър е бъзикал в този терминатор. Странностите в поведението на последния (интересът му към хората и емоциите им) могат да се обяснят по-логично с промяната в програмите и прерогативите (е, нямаше да е лошо да го споменат), а не с новата позицията на някакъв hardware dial switch.
- Самите Джон и Сара Конър рискуват много с включването на тази опция и то в критичен момент. До сега той им служи вярно, защо ще добавят още една неизвестна към вече доста нестабилната си ситуация? В такива моменти хората не ги избива на научен интерес.
Казваш само 10 минути. Предполагам Камерън, ако не го гледаха под лупа сигурно щеше да заснеме материал поне за още 40 екстра минути.
Тоже за Ейлиънс.
Вече писах - това за дъщерята на Рипли би било добре да си остане, но кадрите с нормално функциониращата колония провалят мистичната, зловеща и странна обстановка при първото стъпване на space marines в нея.
Не че е лош подходът "преди и след пришълците", но десантът на изоставения футуристичен призрачен град е едно от най-яките ми кино преживявания за всички времена. Предварителен поглед в мирна обстановка за мен нарушава мистериозната атмосфера на по-късната сцена.
Сцената с автоматичните картечници си е напълно излишна.
Съгласен съм, че намеса от страна на студиото е най-често срещаната причина за провал, а резултатът е кино вариант на кравата на Хитър Петър - без рога, без уши, без опашката.
(Пример - американската кино версия на Бразилия, с финала love conquers all.)
Просто исках да отбележа, че в богатия на екстравагантни екзотики и откровени кретенщини свят на Холивуд се среща и обратният случай.
Самата Star Wars е пример за това. Джордж Лукас през 1977 прави масови кинематографични пробиви на множество нива (най-вече технически), точно борейки се със системата...а години по-късно, вече в условия на абсолютен креативен контрол бълва скъпи и качествени (от техническа гледна точка), но маргинални и откровено глупави проекти.
Iron Man 2 май е лош пример.
Карибски пирати 3 - доколкото знам най-лошите неща в него са си резултат точно от липсата на свестни идеи в екип от сценаристи. Дори студиото е настоявало за по-мрачен финал (затова и липсва обяснението, как проклятието щяло да се вдигне след първите десет години).