То това е много хубаво оправдание на Египет от "Боговете на Египет", дето действието се развива на света диск, около който Ра обикаля с космически кораб, за да спре змията, която иска да го изяде, или каквото беше там, обаче за нещо, което не е само по себе си, ами е вързано с още какви ли не светове, пък и грубо и нагло привнася проблеми от реалния свят, просто не върви. (А и Чадуик Бозман беше по-готин в "Боговете на Египет", само да си кажа.) Пък и фентъзийността на света не оправдава чисто сюжетните глупости - а те ми дойдоха в повече, съжалявам. "Кралят на скорпионите" беше по-добре написан, егати. Кралят на Уаканда толкова държи държавата му да остане в тайна, че лично отива в САЩ, убива брат си - без смислен повод, доколкото лесно го обезоръжи, а беше достатъчно силен, за да го задържи после - и след това, понеже Уаканда трябва да остане в тайна и никой нищо да не разследва, дори не се замисля дали няма да е добре да скрие по някакъв начин нарязания от метални нокти труп и го оставя в апартамента, вместо да го качи на невидимия самолет и поне да осигури някакво погребение на собствения си брат, освен другото, а после, понеже определено никой не трябва да разбира нищо за Уаканда, в продължение на двайсет и пет години абсолютно никой от цялата управа на същата държава не се и замисля какво става с детето на убития. (Да се бяха опитали да хванат или убият хлапето, но то да беше се изплъзнало някак, примерно - щях да разбера. Така щях да разбера и то да знае за убийството, дори да са се опитали да го покрият. Ама не, не само кралят, ами абсолютно всичките управници в Уаканда изобщо забравят, че съществува. Че племенникът на краля съществува, същият, дето има легитимно право да седне на трона, като порасне.) И не че нещо, обаче това е държава, за която в прав текст е казано, че има шпиони във всяка страна по света. Как пък супер елитният агент на ЦРУ Килмонгър, чиято специалност - отново, казано в прав текст - е да събаря правителства и да дестабилизира държави и който е убил собственоръчно поне няколкостотин човека, за да отбележи всяко убийство на кожата си така, им остана под радара? Покрай "Зимният войник" стана ясно, че в този франчайз се гони поне Бондовски реализъм, а това е прекалено дори за филмите с Роджър Мур... (А те са егати и малоумията, гледайте "Мунрейкър", за да видите как ще изглеждат и марвелщините след трийсетина години...) И така нататък, и така нататък...Dr. Horrible wrote: ↑Sun May 06, 2018 12:40 pmУаканда наистина не е репрезентация на Африка, защото е измислена несъществуваща страна. Тя си е фентъзи свят с невероятни технологии и бронирани носорози, за каква реална Африка изобщо говорим?
А и, честно казано, на мен ми е направо болно от някои от възхваляванията на този филм - защото тук само дето в прав текст не ни се казва, че чернокожите в Африка са някаква долна и недостойна раса и уакандийците дължат някаквия си възход (който е никакъв, извън технологията, ама нейсе) не на собствените си човешки качества, а на това, че от Космоса им е паднала материалната версия на Силата на джедаите - вибраниумът, който може всичко и още няколко неща. И пак, напук на цялото технологично и намсиквоси развитие, един - видимо по-светъл от уакандийците (колоризъм!!!) - обучен (почти със сигурност от бели хора) в армията на САЩ отиде и завладя Уаканда съвсем сам, без никаква помощ от никого, освен от трупа, който носеше. (Аз ли съм проспал нещо, или Т`Чала можеше просто да му каже, че е изпуснал деня да го предизвика и има пълното право да ходи да се шие?)
И да, както и @Amelia каза, а и аз го казвах едно време, това си лъха на бяло фетишизиране на африканщината. Това го има още в разказите на Робърт Хауърд от преди повече от осемдесет години - и там е ОК, защото, все пак, става дума за бял тексасец от ония времена, който е бил по-млад от мен, когато е сложил край на живота си. Сега ситуацията е малко по-различна.