ТО
Re: ТО
Той в книгата Бен не пишеше ли някакво домашно, където разказваше за необяснимите масови смърти през 27 години? Може във филма да са полегнали на тая летва, имам предвид.
Re: ТО
Не. Бащата на Майк е единственият в сюжетната линия през 1958 с интерес към историята на градчето.
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Re: ТО
Значи е от мини сериала това. Щото там определено имаше сцена, в която едно от хлапетата, май беше Бен, изчете това домашно и притесни учителката.
- Ambartanen
- Arcanist
- Posts: 992
- Joined: Mon Mar 15, 2004 6:45 pm
Re: ТО
Аз не съм чел книгата нито съм гледал предишната екранизация, така че нямам база за сравнение, но останах доста доволен. Всички актьори се справят добре, филмът изглежда страхотно и избегнаха най-голямата грешка в повече хорър филми и екранизации на Кинг- да дадат обяснение какво се случва. Ако правилно съм разбрал в книгата се дава по-дълбоко обяснение какво е То и как работи, но според мен беше много правилно решение да филма да остави всички тези въпроси само загатнати и зрителя сам да си попълва дупките. Друг много як елемент беше, че покрай появята на То никога не бях сигурен какво е истинско, какво е илюзия и какво е някак си по средата.
Единственият ми голям проблем е твърде високата концентрация на страшни сцени в първата половина на филма. Всеки герой по отделно се среща със съществото и никоя от индивидуалните сцени не е лоша, но този тип сцени просто не работят в такава концентрация. Ако това беше сериал с по 1-2 такива сцени на епизод подплатени с много повече изграждане на героите, техните взаимоотношения и градчето, щеше да е много по-добре, макар че ако тръгна твърде много в тази посока, ще предложа да се създаде просто Stranger Things
Не разбирам защо е странно, че Бен е чел за историята на града. Всичко това се предполагаше да е някаква голяма тайна ли? Моето впечатление беше, че е outsider решил да научи за неща, които местните деца не знаят, защото възрастните не говорят за тях.
Единственият ми голям проблем е твърде високата концентрация на страшни сцени в първата половина на филма. Всеки герой по отделно се среща със съществото и никоя от индивидуалните сцени не е лоша, но този тип сцени просто не работят в такава концентрация. Ако това беше сериал с по 1-2 такива сцени на епизод подплатени с много повече изграждане на героите, техните взаимоотношения и градчето, щеше да е много по-добре, макар че ако тръгна твърде много в тази посока, ще предложа да се създаде просто Stranger Things
Не разбирам защо е странно, че Бен е чел за историята на града. Всичко това се предполагаше да е някаква голяма тайна ли? Моето впечатление беше, че е outsider решил да научи за неща, които местните деца не знаят, защото възрастните не говорят за тях.
Ем, не, в американски гимназии е напълно възможно да имаш деветокласник и дванадесетокласник в един и същи клас. Освен това само за Бевърли и Бен(?) се каза, че са имали социология заедно. Освен ако не съм пропуснал нещо, за другите просто знаем че са на гимназиална възраст.
Re: ТО
В книгата те са още във възраст, в която класовете са като в България - фиксирана група деца, които имат едни и същи часове. Но е факт, че във филма май беше различно.
And you can't dance with a devil on your back...
Re: ТО
And you can't dance with a devil on your back...
Re: ТО
Доста е добър. Определено не е ниво на The Conjuring 2 от гледна точка на ужас, а и явно не е било цел. Плюс че накрая доставя бая катарзис, ако някой е успял да се насере от страх... поради някаква причина, та си е мейнстрийм на мейнстрийма по този показател, но поне е пипано с усет и внимание, нищо че не плаши. Дотолкова, че очаквах брятата Уинчестър да се появят и Дийн да почне да се вайка как деца са открили демона преди тях и защо са станали толкова лейм в разкриването на леговища.
Филмът освен това изглежда страхотно, защото е сниман от Chung-hoon Chung, който, заедно с екипа си, с малки бюджети кара лентите му да изглежда в пъти по-скъпи от супер продукции (но корейската школа е друга лига просто). Като му видях името в началните надписи (times new roman ftw) останах приятно изненадан.
От друга старана ефектите са ужасни. Твърде дигитални и личи... на всички места. И почти пълната липса на нещо реално в изродщините е голям минус. Но и новите пришълци страдат от този проблем, та какво остава за филм с 1/3 от бюджета им и с много по-интензивно екранно време на злия галош.
Но - децата са яки, не очаквах емоционалните сцени да ударят толкова здраво, особено на финала с братчето, диалогът беше на ниво. Въпреки че визуално е разкошен, атмосферата на прокълнат град кайнда не присъстваше, освен един-два психопата, колкото да бутат сюжета. Определено има трески за дялане, но сравнено с това, което минава за ужас последните години (изкл. режисираните от Джеймс Уан) да видиш толкова усилие и старание, вложено в хорър проект си е постижение.
пп. прехвърлянето на историята през 80/90-те години е тъпо
Филмът освен това изглежда страхотно, защото е сниман от Chung-hoon Chung, който, заедно с екипа си, с малки бюджети кара лентите му да изглежда в пъти по-скъпи от супер продукции (но корейската школа е друга лига просто). Като му видях името в началните надписи (times new roman ftw) останах приятно изненадан.
От друга старана ефектите са ужасни. Твърде дигитални и личи... на всички места. И почти пълната липса на нещо реално в изродщините е голям минус. Но и новите пришълци страдат от този проблем, та какво остава за филм с 1/3 от бюджета им и с много по-интензивно екранно време на злия галош.
Но - децата са яки, не очаквах емоционалните сцени да ударят толкова здраво, особено на финала с братчето, диалогът беше на ниво. Въпреки че визуално е разкошен, атмосферата на прокълнат град кайнда не присъстваше, освен един-два психопата, колкото да бутат сюжета. Определено има трески за дялане, но сравнено с това, което минава за ужас последните години (изкл. режисираните от Джеймс Уан) да видиш толкова усилие и старание, вложено в хорър проект си е постижение.
пп. прехвърлянето на историята през 80/90-те години е тъпо
Re: ТО
Ами явно беше доста слабо известна тази стара история на града, след като нито едно хлапе не беше дори чувало за нещо подобно, а Бен е трябвало да кара библиотекарката да се рови, за да му я намери. В книгата всъщност подобна история няма -- защото жителите на Дери удобно извръщат поглед в много от тези ситуации или пък скоро ги потискат в паметта си; Майк трябва да се рови дълго време и да издирва някакви дядки на по 90+ години, за да научи тези факти. Което е далеч по-смислено -- ако някой си беше направил труда да събере и издаде подробна история на Дери, надали знанието за миналото щеше да е толкова оскъдно (пък и предвид, че градът е във всички класации за пик на насилието и т.н.). Но това е по-малкият кахър -- ясно е, че филмът няма време да покаже тази динамика на забравяне и игнориране на насилие, расизъм и т.н. За мен по-тъпото е, че наистина не намирам мотивация дете на 13-14 години, примерно, да се зарови в такава дълбочина (не само библиотеката, но и всичките снимки и т.н. в стаята му) в подобна тематика -- никъде не ни е показано, че има мотивация за това; детското любопитство на тази възраст по никакъв начин не ме убеждава като причина, Бен беше по-скоро нормално хлапе, не Шерлок Холмс. Приемам, че им е било нужно да вкарат информацията по някакъв начин и понеже не следват плана на книгата, е трябвало да намерят алтернатива, просто изборът им далеч не ми помага да повярвам в истинността на героите. Щеше да е далеч по-убедително, ако заедно няколко от децата, водени от Бен, бях събрали улики от тук и от там. Така и разконспирирането на То нямаше да дойде толкова внезапно и почти от нищото.Ambartanen wrote: ↑Mon Sep 11, 2017 8:45 pmНе разбирам защо е странно, че Бен е чел за историята на града. Всичко това се предполагаше да е някаква голяма тайна ли? Моето впечатление беше, че е outsider решил да научи за неща, които местните деца не знаят, защото възрастните не говорят за тях.
Не съм убеден, че е толкова масово разпространена практика (в книгата наистина класовете вървят по години), а и не мисля, че имаме повод да мислим, че тези конкретно деца са на различна възраст: Бил, Ричи, Стан и Еди явно прекарват много време заедно в училище, Бил и Бевърли са били в една и съща постановка, Бевърли и Бен са били в един клас, актьорите са в диапазона 13-15 до един и т.н. Ако бяха по-малки и на различни възрасти, сигурно щеше да е вметнато някак. Но все тая, де, това не е толкова важно, колкото че моментът със сексуалното съзряване не е особено ясно изведен като тема -- в един момент е нещо, за което явно всички деца си мислят с трепет, в друг е източник на родителски тормоз, сцената с банята не загатва кръвотечение, ами буквално я удавя в кръв и т.н. Това пак са само мои лични естетически наблюдения, разбира се, не казвам, че са а приори верни, но особено в сравнение с книгата ми куцат сериозно.Ambartanen wrote: ↑Mon Sep 11, 2017 8:45 pmЕм, не, в американски гимназии е напълно възможно да имаш деветокласник и дванадесетокласник в един и същи клас. Освен това само за Бевърли и Бен(?) се каза, че са имали социология заедно. Освен ако не съм пропуснал нещо, за другите просто знаем че са на гимназиална възраст.
Re: ТО
Това с Бен и с историята наистина е взето от мини сериала. Проверих. Беше много добре вмъкнато там. Децата имаха да пишат домашно, свързано с родния край, и Бен се беше поровил и събра доста крийпи факти. Всъщност това беше и една от мотивациите на групата да започнат борбата, щото се досетиха, че има нещо. Освен всичко останало де.
Re: ТО
Прочетох един от първите драфтове на сценария и да не повярваш намесата на костюмарите е положителна - донякъде. От една страна са махнали по-реалните неща - децата търсят утеха, помощ и т.н. от родители и полиция. Кръвта в банята не е в количество, което на професионалисти ще отнеме седмица да почистят, Бевърли не флиртува с аптекаря, което беше зомг тъпнята, въобще възрастните в градчето са по-силно застъпени, децата трупат улики постепенно, битката с побойниците е на четвърти юли и си е престрелка с пиратки и експлозии, а и личи желанието да се покаже, че самият град е прокълнат догшитец.
Но - има твърде много малоумни ситуации, просто за да има хорър сцена, което е може би единственият минус. И как тогава финалният продукт е по-добре? Няма типично по Кинг желание за космически ужас финал, дето трябва да е препратка към Лъвкрафт. Последните 20 страници са толкова ужасни, че боли да го четеш. С другите измерения и т.н въпреки това боят по пениуазй присъства. Освен това самият той има доста по-малко екранно време.
С др. думи костюмите са жертвали атмосфера и логика, за да наблегнат на силните страни в историята - персонажите и крийпи клоуна. Няма пълно щастие, тъй като и в самия филм присъстват тъпи решения и децата постоянно се разделят, за да има ужас (това го няма в ранния драфт), но спасяват филма като му дават по-стегнат и приличен финал. Освен това сценарият приключва с пукване на балон в лицето на зрителя, добре че ни спестиха и това тъпо клише за финален джъмп скеър.
Но явно ТО толкова заслужава. И в ранния драфт и във финалния филм личи желание да е нещо повече, но нещо не им достига да го постигнат. Било то в началото тоталната откачения на моменти или последвалата стратегия да задоволят модерните представи на простолюдието за качествен хорър.
Но - има твърде много малоумни ситуации, просто за да има хорър сцена, което е може би единственият минус. И как тогава финалният продукт е по-добре? Няма типично по Кинг желание за космически ужас финал, дето трябва да е препратка към Лъвкрафт. Последните 20 страници са толкова ужасни, че боли да го четеш. С другите измерения и т.н въпреки това боят по пениуазй присъства. Освен това самият той има доста по-малко екранно време.
С др. думи костюмите са жертвали атмосфера и логика, за да наблегнат на силните страни в историята - персонажите и крийпи клоуна. Няма пълно щастие, тъй като и в самия филм присъстват тъпи решения и децата постоянно се разделят, за да има ужас (това го няма в ранния драфт), но спасяват филма като му дават по-стегнат и приличен финал. Освен това сценарият приключва с пукване на балон в лицето на зрителя, добре че ни спестиха и това тъпо клише за финален джъмп скеър.
Но явно ТО толкова заслужава. И в ранния драфт и във финалния филм личи желание да е нещо повече, но нещо не им достига да го постигнат. Било то в началото тоталната откачения на моменти или последвалата стратегия да задоволят модерните представи на простолюдието за качествен хорър.
Re: ТО
гуглето помага - това четох:
https://www.sendspace.com/file/8xxtpu
https://www.sendspace.com/file/8xxtpu
- penzata
- Forsaken
- Posts: 2891
- Joined: Thu Dec 10, 2009 7:13 pm
- Location: between the planescapes
- Contact:
Re: ТО
Помага, но помислих, че има и друг сайт, подобен на http://www.imsdb.com/
The hardest battles are fought in the mind.
- penzata
- Forsaken
- Posts: 2891
- Joined: Thu Dec 10, 2009 7:13 pm
- Location: between the planescapes
- Contact:
Re: ТО
Абсолютно съгласен с всичко.Aravala wrote: ↑Mon Sep 11, 2017 10:19 amDamsel in distress решението обаче тотално не ми хареса, беше твърде евтин номер. Освен това ми липсваше чувстото за приятелство и топлота между децата, тъй като те не спираха да се карат и изобщо не бяха толкова задружни колкото в книгата. Генерален проблем остава и факта, че това можеше да е на практика всяко чудовище и всеки град, нямаше нищо което да подсказва, че Дери е пропит от влиянието на То, а самия Пениуайз даваше вид по-скоро на нещо от епизод на Supernatural, отколкото на неразбираемо тъмнично същество/космически ужас отвъд разбирането, каквото е всъщност.
Обаче визуално беше хаотичен. Хубави композиции се меняха с някви дженерик. Как да е.
Джъмп скеровете бяха върхът на мързела. По принцип, след една две подобни сцени заспивам на филм. Не желая да ме счупят от плашене, обаче поне малко да имаше някаква естетика. Доста лейм. Лейм, колкото бе и началната сцена с Джорджи. Тя направо ме изхвърли от филма.
Чисто като композиция, заедно с музика и диалог, сцената на ръба на скалата, преди да ги дадат всички долу във водата, беше прекрасна. И кратка. После пак дженерик простотии.
Музиката тотално е в джаза и вади страшно от филма. Въпреки текста и смисъла на "Antisocial", самата сцена беше бърза и мързелива, а Антракс се вписаха доста неадекватно в нея.
Джъмп скерс със "стряскаща" музика ми е един от най-скучни похвати за създаване на хорор филм.
Ами, не биха. Отначало, мислих, че може и да стане (но очаквах поне ключови сцени да фигурират по някакъв начин). В крайна сметка е дженерик дечор филм, изобщо не на нивото на "Stranger Things" и "Stand by Me".
П.П. Втф, Conjuring 2 и ужас. Никакъв шанс.
The hardest battles are fought in the mind.
Re: ТО
Като говорим за мейнстрийм американски ужас специално The Conjuring 2 е единственият, дето не ти губи времето и е добър. Не очаквам да се върне времето на 70-те години (началото на 80-те), когато американците знаеха как се прави и блъскаха хит след хит. Това получаваме сега и от цялата плява, на Уан нещата са с най-високо качество. Ни съ излагай, браааат.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests