Писателски конкурси и други подобни
Moderators: Trip, Random, Marfa
- ProxyFantasy
- Paragon
- Posts: 615
- Joined: Tue Jul 19, 2011 12:59 pm
- Contact:
Писателски конкурси и други подобни
Отварям тази тема, защото осъзнах, че има много конкурси, за които дори си нямам и на идея. Не говоря единствено за фентъзи разкази. Темата ще е за всякакви състезания.
Допълнително може да обсъждаме и участие в конкурси и така нататък. Ако има и други зарибени.
Започвам с един, в който имам желание да участвам. Конкурсът се казва По стъпките на лятото. Организиран е от Буквите.com.
Наградата е издаване на хартиена книга на победителя. Допълнително ще има книжки за номинираните.
Опасения. Твърде старомоден поглед върху прозата като цяло. Нормално възрастните (над 40) изобщо не поддават на иновативни структури или странни абстрактни послания. Или поне аз съм си извадил такова мнение.
Допълнително може да обсъждаме и участие в конкурси и така нататък. Ако има и други зарибени.
Започвам с един, в който имам желание да участвам. Конкурсът се казва По стъпките на лятото. Организиран е от Буквите.com.
Наградата е издаване на хартиена книга на победителя. Допълнително ще има книжки за номинираните.
Опасения. Твърде старомоден поглед върху прозата като цяло. Нормално възрастните (над 40) изобщо не поддават на иновативни структури или странни абстрактни послания. Или поне аз съм си извадил такова мнение.
Поста като го видях просто трябваше да пиша.
Откъде разбра, че Буквите в този конкурс имат старомоден поглед върху прозата, а и също така, че "възрастните" хора (над 40) изобщо не се поддавали на иновативни структури? Аз като гледах изискванията за формата (които са единствените публикувани изисквания) нищо такова не видях. За абстрактните послания, боя се, ми звучи прекалено абстрактно в главата за да коментирам
Откъде разбра, че Буквите в този конкурс имат старомоден поглед върху прозата, а и също така, че "възрастните" хора (над 40) изобщо не се поддавали на иновативни структури? Аз като гледах изискванията за формата (които са единствените публикувани изисквания) нищо такова не видях. За абстрактните послания, боя се, ми звучи прекалено абстрактно в главата за да коментирам
- ProxyFantasy
- Paragon
- Posts: 615
- Joined: Tue Jul 19, 2011 12:59 pm
- Contact:
Това е чисто лично мнение. Кратките ми опити да общувам с писатели над 40 поне на мен лично ми е показало, че са супер старомодни и това супер много ме е отвратило. От там си направих и извода за иновативните структури.
Разбира се, може просто да съм попаднал на такива индивиди и да съм си направил мнението погрешно за всички останали.
Разбира се, може просто да съм попаднал на такива индивиди и да съм си направил мнението погрешно за всички останали.
Аз го видях.
Младо е момчето. ProxyFantasy, Тери Пратчет, Кърт Вонегът? За да сме още малко по-езотерични, не помня Елиът на каква възраст е писал The Wasteland, но пък той и останалите от Модернистичното течение (което е било творческия авангард на времето си) всичките са си доста експериментални с прозата и поезията. Всеки творчески авангард в историята на човечеството е малко или много експериментален, и към тези авангарди се числят хора в най-различни възрастови групи.
С намерение за малко забава, закачка и образоване, ProxyFantasy, те питам, кое в днешната епоха, която според различни хора е постмодернистична, пост-постмодернистична или тя самата не знае каква точно е, защото самия постмодернизъм не знае дали е умрял или не, е старомодно? И какви са тези старомодни, не-експериментални структури, които малкото писатели над 40, с които си имал допир за кратко, са използвали?
Младо е момчето. ProxyFantasy, Тери Пратчет, Кърт Вонегът? За да сме още малко по-езотерични, не помня Елиът на каква възраст е писал The Wasteland, но пък той и останалите от Модернистичното течение (което е било творческия авангард на времето си) всичките са си доста експериментални с прозата и поезията. Всеки творчески авангард в историята на човечеството е малко или много експериментален, и към тези авангарди се числят хора в най-различни възрастови групи.
С намерение за малко забава, закачка и образоване, ProxyFantasy, те питам, кое в днешната епоха, която според различни хора е постмодернистична, пост-постмодернистична или тя самата не знае каква точно е, защото самия постмодернизъм не знае дали е умрял или не, е старомодно? И какви са тези старомодни, не-експериментални структури, които малкото писатели над 40, с които си имал допир за кратко, са използвали?
- Devoted of Slaanesh
- Paragon
- Posts: 740
- Joined: Fri Jul 04, 2008 2:53 pm
- Location: Austria
- ProxyFantasy
- Paragon
- Posts: 615
- Joined: Tue Jul 19, 2011 12:59 pm
- Contact:
Мнението ми идва след 2-3 разговора с хора като Калин Терзийски. Допълнително бих сложил и някакви странни фейсбук групи пълни със старци, които обсъждат как по-модерната литература (литература, в която главния герой може да е и антигерой, лично смятам, че това е най-голямата стъпка на модерните писатели, както и иновативните структури, за пример бих дал Георги Господинов като писател, тоест когато фокусът е изместен от кулминацията, а е насочен към самото изживяване.
Изобщо не говоря за западни автори, тъй като те отдавна са се разкарали от онова жестоко и прокълнато място на име класическа литература.
Това е и най-големият проблем на тези хора, според личните ми обеждения. Те не искат да приемат, че реално литературата се развива и бавните и ненужни описания отиват в кофата и че действията на героя не винаги са обвързани с морални поуки.
Изобщо не говоря за западни автори, тъй като те отдавна са се разкарали от онова жестоко и прокълнато място на име класическа литература.
Това е и най-големият проблем на тези хора, според личните ми обеждения. Те не искат да приемат, че реално литературата се развива и бавните и ненужни описания отиват в кофата и че действията на героя не винаги са обвързани с морални поуки.
Прокси, един от проблемите на литературата ни е точно капсулиралите се в себе си "иновативни" писатели. И повечето от тях са над 40. Калин Терзийски е палячо, мненията му за литературата са толкова валидни, колкото на закачалка, а останалите автори от "странните" фейсбук групи ще е по-добре да отбележиш кои са все пак, за да добием по-ясна представа за какво говориш Hand-waving-ът в общи посоки на "някакви" хора не е добра аргументационна стратегия.
Ммм... ще отидат ми се струва нещата на "хвърляне на кал по бг писатели".
Между другото, Трипе, отново от чист интерес питам, в някой конкурс участвал ли си?
И всъщност ми е интересно, като обърнахме темата към бг писатели, кръга от хора покрай Бранимир Събев познаваш ли ги? Доколкото ми е известно посоченият е поствал в тоя форум, така че питанката ми е по-скоро за останалите.
Между другото, Трипе, отново от чист интерес питам, в някой конкурс участвал ли си?
И всъщност ми е интересно, като обърнахме темата към бг писатели, кръга от хора покрай Бранимир Събев познаваш ли ги? Доколкото ми е известно посоченият е поствал в тоя форум, така че питанката ми е по-скоро за останалите.
Self control... The only way to survive in this world dominated by idiots!
- ProxyFantasy
- Paragon
- Posts: 615
- Joined: Tue Jul 19, 2011 12:59 pm
- Contact:
- penzata
- Forsaken
- Posts: 2891
- Joined: Thu Dec 10, 2009 7:13 pm
- Location: between the planescapes
- Contact:
За жалост, ТОВА Е проблемът на литературата ни. Тя е изградена в момента от капсулирали се в себе си писатели, които й придават всякакъв друг облик, освен литературен. Друг е въпросът и, че желаят да засмучат самата българска литература в собствената си капсула, да я отделят от "останалата", тая - световната, да застанат отгоре й, да големеят в своята държава-континент-земя, и да се опияняват от собствената литературна синекдоха.Trip wrote:... един от проблемите на литературата ни е точно капсулиралите се в себе си "иновативни" писатели. И повечето от тях са над 40.
Един конкурс попадна в полезрението ми вчера и ме заинтересува. Става въпрос за " Литературен конкурс „Flash Europa 28” ".
Освен на официалната страница на flash europa 28 http://www.flash-europa-28.org/how-to-enter, конкурсът е обявен и на страницата на "буквите" - http://bukvite.bg/konall.php?bid=347.
Тъй като има разминавания в двете (относно крайния срок; мейла, на който трябва да се изпращат разказите), искам да попитам ако има някой запознат с конкурса да каже, точно как стоят нещата.
Да не говорим, че и от двете "новини" не ми става ясно какви трябва да са разказите жанрово (на БГ е флаш-фантастика, но в официалния сайт никъде не е конкретно обозначено, че трябва да бъде фантастика, там просто е упоменато, само и единствено, "fiction") и каква е темата на самия конкурс ("Разказите трябва ясно да определят страната на автора" не ми помага по никакъв начин; какво, бутам една София или "кисело мляко" в разказа и съм си вързал гащите?).
The hardest battles are fought in the mind.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests