Играно напоследък

Всичко, което ви вълнува около голфа, бингото и стрип-покера...

Moderator: AlDim

User avatar
Claymore
Ascendent
Posts: 4957
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:55 pm

Re: Играно напоследък

Post by Claymore » Thu Apr 28, 2016 11:34 am

Не съм играл цялата BoD, но съм съгласен че е единственият по-близък аналог. От другите съм играл Enclave и Soul Reaver и като кинестетика и тежест на механиките нямат нищо общо. Язък че Enclave не я доиграх навремето, пък ГОГ версията нещо не ще да тръгне на нормална резолюция и със звук. Рийвъра ме е леко яд че дадох пари в ГОГ за него, защото за мен лично е неиграемо пипкава. Като не съм свикнал с контролер, еле па с архаичните контроли на по-ранни PS2 игри, нивата след като набараш меча са ужасни. ЕДИН удар и го губиш, и трябва да обикаляш като ненормален да намериш оръжия с които да биеш паяците. Като ми се доиграя поредицата пак, ще изгледам Рийвъра в ЮТуб и ще играя следващите. Да, знам че и там има дървения, но храня наджеда да не е чак толкова.
Иначе Термите, благодаря за хинта, след като спрях за известно време SS2 съм в The Body of the Many и ся обикалям по тунелите за луут и се чудя как да мина гадните пъзели със скачане.
What's a goon to a goblin? What's a shooter to a shotta?
I can boom shakalaka your medulla oblongata

User avatar
трубадур
Elder God
Posts: 5701
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:33 am

Re: Играно напоследък

Post by трубадур » Thu Apr 28, 2016 11:40 am

Бе мое, явно въобще не помня Rune правилно, мъдри ми се нейде из гог-а. Барем зема а инсталирам некой ден си я припомня. Blade of darkness я блъснах наскоро (преди 3 години) и си карам, че е едно към едно с rune, поради... некви мои си причини.

Бтв, Icewind Dale новото издание. Баси къф съм ламер. Въобще не помня как се играе такова нещо, не че някога съм знаел кво да правя с D&D като цяло, ама тука е плачевно. Интерфейсът е доста по-готин, всичко е мащабирано кат хората. Ама тва не помага, че цялото ми парти го отнесоха някви плъхове в мазето на дебелата ханджийка. Четох после най-пълното уики за d&d и нищо не разбрах. Се еба у ръпъгъ маняка.

User avatar
termit
Jaghut Tyrant
Posts: 1758
Joined: Thu Jan 15, 2004 5:04 pm

Re: Играно напоследък

Post by termit » Thu Apr 28, 2016 8:54 pm

Мда, Icewind Dale е DnD 2, а там на първо ниво си взимаш само като те погледне лошо някоя гад. Ако имаш магьосник в групата, гледай да ползва crowd control магии в началото (grease/sleep), плъховете нямат почти никаква устойчивост на тях.
Elves dig rocket launchers.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Re: Играно напоследък

Post by AlDim » Thu Apr 28, 2016 9:37 pm

трубадур wrote:Бе мое, явно въобще не помня Rune правилно, мъдри ми се нейде из гог-а. Барем зема а инсталирам некой ден си я припомня. Blade of darkness я блъснах наскоро (преди 3 години) и си карам, че е едно към едно с rune, поради... некви мои си причини.
Битките в Rune имат много повече общо с Drakan, Heretic 2 и Enclave. Комбота реално няма. Просто си се моткаш в стил Unreal-engine шуутър и цъкаш двата бутона на мишката. Същото положение като Heretic 2, която е базирана на Quake 2 енджина и не прави никакви реални опити да променя базовите контроли. Drakan и Enclave не са базирани на големите енджини, но пак следват шуутър приоми и нямат особено задълбочени комбота. Просто удряш и стрейфваш и/или се дърпаш.
Blade of Darkness е уникална работа и затова до ден днешен има култов статус. Но не трябва да забравяме и малко дървената Nighmare Creatures, която имаше труден геймплей с интересни комбота и атмосфера 1:1 с Bloodborne.
https://www.youtube.com/watch?v=GdmajZtGsqw

Обаче откъм общ левъл дизайн Dark Souls има адски много общо с игри като Soul Reaver, Castlevania: Symphony of the Night, Darksiders и т.н., в които има много бактракинг, докато Blade of Darkness си е изцяло level-based като Drakan, Heretic 2 и т.н. Mordor пък е с почти идентична life & death механика - имаме безсмъртен undead, който просто се съживява в близкия чекпойнт, ако сгафи.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Re: Играно напоследък

Post by RRSunknown » Thu Apr 28, 2016 10:59 pm

Не е толкова страшен AdnD - просто трябва да си направиш OP парти и нямаш грижи. Наскоро пробвах Балдурс гейт енхансед версията и точно системата ме отврати - за разлика от Фолаут 1 и 2 няма никакъв негатив от това да си на минимум интелект, харисма и уисдъм при боеца.

Ако ще играете стари хак енд слашове не пропукайте Енклейв - забравена перла е.

Blade of Darkness в много отношения ме кефи повече от Соулс серите :) най-малкото имаше визуално разсичане на враговете липсата на което много ме дразни в новите игри. А и физиката беше на изключително ниво - порязвал съм се на хвърлен меч ! А и имаше много наблягане на капани и платформинг елементи .
Една от топ 10 игрите ми изобщо.

User avatar
трубадур
Elder God
Posts: 5701
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:33 am

Re: Играно напоследък

Post by трубадур » Thu Apr 28, 2016 11:19 pm

Язе днд1 не знам фо е, кво остава за 2, ма требе се дави човек в длибокото. Иначе май тази игра изисква повече микромениджмънт, отколкото съм склонен да се бъхтам. евал съм го, ше гърмя само с магьосници да видя дали въобще ще изляза от града. :mrgreen:

Иначе за дарк соулс дизайна на нивата, не споря, че тия игри нямат отворен такъв и пр. още повече, че Castlevania е дала половината име на цял жанр, но при солс нещата са твърде добре напаснати и навързани, където пътечките са така изпипани, че да не го чувстваш като бактракинг, и идеята е повече да преоктриваш дадената зона, вместо сляпо да вървиш през нея за деветнайсти път. Плюс, че арт направлението и атмосферата са класи над изброените заглавия, колкото и красив да е мордор или цветно да е при дарксайдърс.

Което е и основната причина да си ги цъкосвам и тача, щото арта/атмосферата/митологията на солс игрите с бързия и мазен геймплей на мордор/дарксайдърс например ще ме потроши по неописуем начин.

А подходът към мренето е континент разстояние различен между мордор и солсовете, което наистина ме навява на мисълта, че или не си цъкал dark souls въобще или времето, прекарано с нея е било доста кратко. Тва prepare to die, колкото и да е тъпо, е буквален съвет. Наистина е добре да се подготвиш за това, че да късаш по-малко нерви. Докато при shadow of mordor единственият минус на пукването е, че един от враговете ти става значително по-силен. Едното е правено с цел да прави нещата по-забавни и живи, другото да те вкара в атмосфера на постоянен хазарт и преценяване кога точно да осребриш труда си и всяко едно решение поставя под въпрос дали въобще ще ти се отдаде възможност да направиш точно това или всичко ще бъде пропиляно.

пп. да, тъпо е на душите, че няма реални разчленявания, чак в последната част се усетиха поне да те омазват с кръв и да си остава по дрехите

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Re: Играно напоследък

Post by RRSunknown » Thu Apr 28, 2016 11:35 pm

Castlevania не е дала никакво име - Сашо даде пример със Symphony of the Night защото е по известна но схемата е на Метроид която първа го прилага 1987 година. Затова жанра с обикаляне и навързани нива му викат метроидвания.

За ДнД няма да ти се получи в парти с магьосници за в тази система магьосниците са най-слабите, безполезни твари в началото на левълинга и стават силни доста по нататък . Може да си получи евентуално някъкво соло със Sorcerer който сам ще дигне необходимия Експириънс но в парти особено с повече от един мейдж - не работи така. Особено в Icewind - сипват ти бая гад за която ти трябва танкец и лечител за да състейнва дърлгите боеве в които не може да рестваш. Докато дойде времето за злия смях и масовите файърболи много хляб има да се яде.
Ако търсиш съвет - всичките ти пресонажи трябва да са с 18 декстирити стартово - ключово е за шанса да те ударят и колкото се може повече Constitution за живот. А ако искаш здрав магьосник почни с файтър human дигни няколко левъла и може да го дуал класнеш с магьосник при което персонажа почва да вдига мейдж от 1 ниво обаче си има дебелия живот от нивата на файтъра. Ако дуалкласнеш на 2-3 левъл вече си на далавера с много , отделно може да си специализирал прашката и арбалета да помагаш когато не кастваш. Тъй като левълите са в геометрична прогресия наваксването става за отрицателно време.

User avatar
трубадур
Elder God
Posts: 5701
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:33 am

Re: Играно напоследък

Post by трубадур » Thu Apr 28, 2016 11:48 pm

Знам, че метроида е първото, и затова казах половината име. :)

Иначе мерсаж, тия два абзаца се оказаха доста полезни и разбираеми. Те не че и хората не са били наясно кви миндили ще хващат играта и са включили подробно how to play, плюс че гогец върви и с 2 книги, като едната е само някакви си 400 страници обяснения.

Опасявам се само, че правенето на самото парти ще си остане най-интересната част от заниманието. Прибавено към факта, че и сам можеш да си измислиш историята на всеки един персонаж.

User avatar
AlDim
Elder God
Posts: 5885
Joined: Mon Jul 24, 2006 1:49 pm

Re: Играно напоследък

Post by AlDim » Fri Apr 29, 2016 7:53 am

трубадур wrote:А подходът към мренето е континент разстояние различен между мордор и солсовете, което наистина ме навява на мисълта, че или не си цъкал dark souls въобще или времето, прекарано с нея е било доста кратко. Тва prepare to die, колкото и да е тъпо, е буквален съвет. Наистина е добре да се подготвиш за това, че да късаш по-малко нерви. Докато при shadow of mordor единственият минус на пукването е, че един от враговете ти става значително по-силен. Едното е правено с цел да прави нещата по-забавни и живи, другото да те вкара в атмосфера на постоянен хазарт и преценяване кога точно да осребриш труда си и всяко едно решение поставя под въпрос дали въобще ще ти се отдаде възможност да направиш точно това или всичко ще бъде пропиляно.
Става въпрос за механиката, не за целта на използването й естествено.
Dark Souls съм цъкал само някакви си десетки часове. :lol: Също както и всяка от игрите, които изброих по-горе. Едва ли има значителна фентъзи hack & slash игра, която съм пропуснал, независимо от платформата.

Сега се сетих и за още една игра, която си струва да бъде сравнена с Dark Souls - Sword of the Berserk: Guts' Rage за Dreamcast има доста общи черти откъм атмосфера, врагове и донякъде геймплей. Малко е дървена като повечето ранни заглавия от този род, но си струва едно изиграване.
Castlevania не е дала никакво име - Сашо даде пример със Symphony of the Night защото е по известна но схемата е на Метроид която първа го прилага 1987 година. Затова жанра с обикаляне и навързани нива му викат метроидвания.
Аз мислех да дам и Метроид като пример, но тематично Symphony of the Night е най-близо до Dark Souls и т.н.

User avatar
трубадур
Elder God
Posts: 5701
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:33 am

Re: Играно напоследък

Post by трубадур » Fri Apr 29, 2016 9:25 am

Той маязаки е див фен на берзерчеца, даже арториъс е почти едно към едно визуално с по-късния гътц. Атмосферите на игрите, особено първата и третата са доста близки до усещането, което изпитвах, докато чета мангата (преди да обозее, да стане на детска градина и да я зарежа). Като нищо може и да са боднали за вдъхновение и от дриймкаст заглавието, което така и не изиграх, щото нали - pc only. А не ми се занимава с емулатори.

User avatar
termit
Jaghut Tyrant
Posts: 1758
Joined: Thu Jan 15, 2004 5:04 pm

Re: Играно напоследък

Post by termit » Fri Apr 29, 2016 10:44 am

В интерес на истината и wizard може да прави соло на Icewind Dale. На последното ми преиграване на Icewind Dale 2 се хванах, висок декс + 18 инт и беше машинка. Не го довърших това преиграване, защото ми стана скучно в един момент, но определено си може.

Парти само с магьосници ще е тежък случай на масово самоубийство. По принцип едно парти трябва да е поне донякъде балансирано (танк, лечител, стрелец, магьосник, крадец) ако за пръв път играеш играта. Това 18 декс е патерица, която помага само в началото, ще обясня.
Ако не си се сблъсквал с играта преди, адски е важно да разбереш концепцията за Armor Class (AC). Колкото по-ниско, толкова по-добре в тази версия на системата - по-малък е шансът да те ударят. Бонусът от dexterity се вади от AC-то (демек го подобрява), но (ВАЖНО!) само доколкото това позволява бронята. Тежките брони изобщо не позволяват бонусите от декс да се вадят от АС-то, така че на боеца ти с plate armor 18 декс му помага само ако трябва да се пази от някоя магия с reflex save.

RRS - пробвай този боец с минималните статистики да го сложиш шеф на партито и да инициира диалога. Пак не е гъвкаво като Фолаут, но се отразява чат-пат.
Elves dig rocket launchers.

User avatar
The Dragon
Elder God
Posts: 9054
Joined: Wed Jan 14, 2004 9:03 pm

Re: Играно напоследък

Post by The Dragon » Fri Apr 29, 2016 11:05 am

Icewind Dale с fighter/mage/thief си е easy mode, дори на insane трудност, като сложиш и hearth of winter ...

//Не ви е срам, пак ще трябва да я инсталирам заради вас!

Edit: Имам я оригинална само на DVD, нямам с какво да я прочета ... :( А в гог не е намалена в момента. Някой да има gift-абле копие останало отнякъде?
The sinking of the Titanic was a miracle to the lobsters in the ship's kitchen.

User avatar
трубадур
Elder God
Posts: 5701
Joined: Sat Apr 07, 2007 4:33 am

Re: Играно напоследък

Post by трубадур » Fri Apr 29, 2016 12:33 pm

В гогеца доскоро всичките енхасове бяха намслени на шейсе процента, а ако имаш целия днд пакет на 85 и си боцнах с квф айсуинда, който винаги ми е бил неиграем за разлика от балдура. Ся новата версия е много приятно разцъкана и с последните комантари доста ми улеснихте живота. В момента гог пак имат дива промоционална вълна и със сигурност днд заглавията ще влязат, което беше дългият начин да кажа, че нямам копие освен ако не дават да изхвърля оригиналната версия, която не ми трябва вече.

User avatar
RRSunknown
Elder God
Posts: 9513
Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am

Re: Играно напоследък

Post by RRSunknown » Sat Apr 30, 2016 2:39 am

Точно в тази ревизия намяше такова нещо бронята да зависи от DEX и да си пречат. Добавиха го в трета ревизия чак, и за Балдурс гейтовете и първия Icewind 18 dex си важи с пълна сила.

User avatar
Claymore
Ascendent
Posts: 4957
Joined: Sat Sep 12, 2009 9:55 pm

Re: Играно напоследък

Post by Claymore » Sat Apr 30, 2016 2:44 pm

Аз си сложих Систем Шок 2 като компромис, щото ми се играеше класическо CRPG, ама след разтакаване с резолюцията на Балдурс Гейт, което ми я напасна на нативната, но направи интерфейса минатюрен, и след като умрях на пътя към гостоприемницата със сейв 30 час по-назад, просто се отказах. Друго нещо което ме издразни неимоверно е колко БАВНО ходят героите. Може и да се бъркам, но в P:T поне имаше спринт опция. Някой ден, когато съм в по-търпеливо настроение ще ги изиграя явно. Като свърша Систем Шока мисля да се метна на Neverwinter Nights 2, заради Обсидиан експанда, ако не за главната игра.
What's a goon to a goblin? What's a shooter to a shotta?
I can boom shakalaka your medulla oblongata

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 45 guests